Bu süreçte, hem blogosferi hem de gerçek dünyayı eskisi kadar iyi takip edemedim. Hem okuyamadığım, hem de yazamadığım için kendimi kötü hissetmeye başlamıştım. Bugün bir gazla blogun istatistiklerine baktım. Görüyorum ki yeni yazı yazmadığım sürede bile hem sadık okurlar siteye girmeye devam etmiş, hem de yeni okurlar kazanmışım (kaybetmiş de olabilirim tabii yeni yazı yazmayarak)...
Neyse, lafı fazla uzatmaya gerek yok, bu blogun varoluş amacı belli: WOMM/WOM/Ağızdan ağıza pazarlama. Bu minvalde geçen 1 aylık sürede neler oldu, onları bu yazıda toparlamaya çalışacağım. Bundan sonrası için de gene belli bir sıklıkla yazılar yazacak ve bu blogu hayatta tutacağım.
1. Türkiye'de bir ilk, Mediacat tarafında düzenlenen WOMM konferansı: Aylardır yazdık, çizdik. Türkiye'de WOMM patlıyor, patlayacak derken nihayet patladı.
6 Mart'ta Swissotel'de düzenlenecek WOMM konferansı, çok şeylere gebe. Öncesinde de Türk pazarlama bloggerları ile yakın ilişki içerisinde olan bu konferanstan çok şeyler bekliyorum. Konferansın web sitesinde "Makaleler" bölümünde bu blogtan yazılar bulabilirsiniz. "Konuşmacılar" bölümünde de bu konferansın hayata geçmesinde her halde en fazla emek harcayan kişilerden biri olan Renan Tavukçuoğlu'nun adını göreceksiniz. Kendisini geçen yıl Mediacat'in WOMM'la ilgili düzenlediği workshop'ta tanıma fırsatını bulan bir kişi olan projelerini dinlemeyi dört gözle beklediğimi söyleyebilirim (Fikrimühim, fikir liderleri için düzenlenen bir projeyi çağrıştırdı bana, ama hangi segmenti fikir liderleri acaba? 13-17 yaş arası delikanlılar mı yoksa 26-35 arası A/B profesyoneller mi? Hep birlikte göreceğiz...)
2. BenceWOM.com giderek artan WOMM furyasında yerini almaya başladı: MediaCat Online'da "Faydalı Linkler" kısmında "Bloglar" ve alfabetik sıralama sağolsun üstlerde yer alan BenceWOM.com :)
3. 2006 yılında Time Dergisi'nin "Yılın İnsanı" ödülünü "Sen/Siz" kazandı, yani bizler: Web 2.0, bloglar, YouTube, MySpace derken sonuç bu oldu. Şaşırtıcı mı? Bence değil.
4. Advergame en popüler WOMM programı olarak aldı başını gitti: 24 Aralık Pazar tarihli BusinessWeek Türkiye'den bir Dilek Taş imzalı bir haber: Tüketiciyi Oyunla Tavlama Hedefi. Haberde adı geçen siteler ve firmalar ise şöyle:
- Efes Pilsen - Escape from Artemis (www.dreaminefes.com - bkz. konuyla ilgili geçmiş yazım)
- Bayer - Turuncu Gece (www.turuncuguc.com)
- Abdi İbrahim - Sıkıysa Yakala! (www.ertesisabah.com)
- Fortis - İdeal Aile (www.idealbebek.com)
- GSK - Dr. A. (www.diyabetdunyasi.com)
- MagiClick
Haberdeki advergamelerle ilgili daha fazla ayrıntıya buradan ulaşabilirsiniz.
5. Yeni bir WOMM uygulaması / teasing kampanyası?: Basın ve interneti iyi paslaştıran bir kampanya, hangi firmanın acaba: www.tecrubelipilotlaraniyor.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder