Pazartesi, Haziran 30, 2008

İlaç şirketleri Web 2.0'a dahil olmakta zorlanıyorlar.

Pharmaceutical brands fail to react to patient websites and blogs - Brand Republic News - Brand Republic

Birleşik Krallık merkezli Brand Republic'ten bir haber. Haliyle benim oldukça ilgimi çekti. Millward Brown'un Birleşik Krallık'ta yaptığı yakın tarihli bir araştırmanın sonuçlarına göre, her ne kadar pratisyen hekimlerin büyük çoğunluğu aktif olarak interneti ve sosyal ağ/blog sitelerini takip etse de ilaç şirketleri/markaları bu diyaloğa katılmıyorlar.

Habere gelen 2. yorum da ilaç şirketlerinin bağlı oldukları prosedür ve kanunların "proaktif takip etme" konusunda kısıtlama getirdiğini belirtiyor. Doğru, ilaç sektöründe her türlü pazarlama faaliyeti diğer pek çok sektöre nazaran çok daha kısıtlayıcı unsurlar içerebiliyor. Gene de, kendi adıma, Web 2.o ve online WOMM konularında çok ağır davrandığımızı düşünüyorum (kendi adıma kesinlikle öyle!)...

Hiç yorum yok: