Aman tanrım, bu ara advergaming acayip popüler. 3 Şubat 2007 tarihli CNBC-E Business dergisinden haberin başlığı: Oyun içinde oyun: Advergaming.
İnternet sitesinde şöyle deniyor:
Oyun sektörü dünyada 30 milyar dolarlık büyüklüğe erişip Hollywood’u solladı. Sektör bu kadar popüler olup tavan yapınca reklamveren için de yepyeni bir mecra doğmuş oldu: Oyun içi reklamcılık, yani advergaming.
Sony, Nintendo ve Microsoft gibi markaların yeni nesil oyun konsollarını art arda piyasaya sürmesi, video oyun sektörünü dünya çapında büyük bir değişime soktu. 2002’de 20 milyar dolar seviyesindeki video oyun sektörü, bugün 30 milyar doları aşarak Hollywood’un gişe hasılatını bile solladı. Yapılan araştırmalar da sektörün küresel ekonomideki çalkantılardan fazla etkilenmediğini ve en hızlı büyüyen sektörlerin başında geldiğini ortaya koyuyor. Sektörün (sadece oyun değil) video oyun sektörü olarak ifade edilmesinin nedeni ise artık dünyada bilgisayar oyunlarının toplam oyun sektörü içinde sadece yüzde 10’luk bir paya sahip olması. Bugün dünyanın birçok ülkesinde video oyun sektörü, bilgisayar oyun sektörünün çok önünde yer alıyor. Ancak durum Türkiye’de dünya genelinin tam tersi bir görünüm arz ediyor, video oyunlarına bile bilgisayar oyunu deniyor. Bunun nedeni Türkiye’deki oyuncuların büyük çoğunluğunun bilgisayar oyunlarını tercih etmesi...
Nintendo Türkiye Genel Müdürü Hasan Çolakoğlu, Türkiye’de konsollar için gereken pazarlama ve kanal altyapısı bugüne kadar oluşmadığı için bilgisayar oyun pazarının gereksiz derecede önem taşıdığını söylüyor. Durum böyle olunca da Türkiye’de ağırlıklı olarak bilgisayar oyunu oynanıyor. Çolakoğlu: "Ülkemizde dünyayla karşılaştırılamayacak bir PC oyuncu kitlesi var. Bunda 12 bini aşkın internet cafede oyun oynanıyor olmasının etkisi de çok büyük. Türkiye'de 8-24 yaş arası kullanıcıların yüzde 50'si oyun oynuyor. Ama bunların yüzde 80'i bu iş için hâlâ PC kullanıyor. Dünyada PC oyunlarının ağırlığı artık çok az, daha da azalacak. Türkiye’de de konsolların gelmesiyle bilgisayar oyunların ağırlığının azalmasını bekliyoruz."
Asıl ilginci, haberde yer alan başka bir bölüm: İlaç Sektörü İçin Bulunmaz Fırsat. Bu bölümde MagiClick'in geçmiş yazılarımda yazdığım, ilaç sektörü için yaptığı çalışmalardan örnekler var.
Pazartesi, Şubat 05, 2007
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder