Pazartesi, Ağustos 03, 2009

Huni öldü, yaşasın yeni müşteri karar yolculuğu!

Ünlü danışmalık firması McKinsey'in 3 ayda bir yayınlanan dergisinin son sayısında pazarlamadaki meşhur "huni", nam-ı diğer "funnel" ele alınıyor. Özetle, huni muni kalmadı deniyor, farklı sektörlerin içeren araştırmaya göre.

McKinsey bile WOMM'un önemini vurguluyor. Dünyada pazarlama deyince akla gelen ilk kurum (evet, bence şirket değil kurum!) olan P&G nasıl radyo ve TV'nin gücünü anlayıp 1950'lerde meşhur TV dizisi-"soap opera" kavramını deterjanlarının reklamını yapmak için ürettilerse, 2000'lerin başında da aynı kurumun gençler ve kadınlar için kendi şirket-içi ajansları oluşturmaları (bkz. Tremor) kadar normal bir şey olamaz. Hatta bu ajanslar farklı sektörlerde P&G dışında da firmalarla çalışıyorlar!

P&G pazarlamada liderlik yaptı, yapıyor. Eğer onlar WOMM'da ışık görüyorlarsa, hepimizi görmeli ve tünele bir an önce girmeliyiz. Ben de şaka maka 3 yıldır bunu yazıyor, söylüyor, anlatıyor ve sunuyorum... Yavaş yavaş momentum yakalamaya başlıyoruz.

The consumer decision journey - McKinsey Quarterly - Marketing - Strategy

Hiç yorum yok: