Cumartesi, Kasım 24, 2007

Made to Stick

Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die kitabının eş-yazarlarından biri, Chip Heath. Stanford Graduate School of Business'ta Organizational Behavior profesörü.
Kendisiyle yapılan McKinsey Quarterly mülakatında diyor ki:

Liderler doğru fikri bulmak için haftalar veya aylar harcarlar, ancak bu mesajı iletmek için sadece bir kaç saat düşünürler. Bu bir trajedi. Ampul sadece sizin aklınızda değil çalışanlarınızın ve müşterilerinizin aklında da yansın istiyorsanız gerekli zamanı harcadığınızda emin olmalısınız.

Ne kadar doğru değil mi? Heath, fikirlerimizin insanların zihinlerine "yapışması" için gerekli 6 özellik sayıyor, ağızdan ağıza pazarlama kampanyalarından bu 6 özelliğe örnekler verebilir miyiz?
  1. Basitlik
  2. Beklenmedik olmak
  3. Somut olmak
  4. Güvenilirlik
  5. Duygular
  6. Hikayeler

Hiç yorum yok: