Pazarlamadunyasi.com'da Öykü'den Renan Hanım'ın hazırladığı WOMM'la ilgili oldukça açıklayıcı ve güzel yazının sonunda Türkiye'den uygulamalar var.
Burada Roche'un son günlerde düzenlediği bir kampanya olan Mavi Bisiklet kampanyası da var. Bence bu WOMM kampanyası değil. Farkındalık ve bilinçlendirme tamam, ama WOM bacağının (online arkadaşını davet et! linki dışında) çok kuvvetli olmadığını düşünüyorum.
Öykü'den gelecek WOMM kampanyalarını merakla bekliyorum.
Bu arada WOM değil WOMM olsaydı başlık daha mı iyi olurdu?
Çarşamba, Ekim 11, 2006
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2 yorum:
Murat Bey,
Postunuz ve ilginiz için teşekkürler.
Roche'un Mavi Bisiklet kampanyasını bir WOM kampanyası olarak değerlendirememizin birkaç ana sebebi var:
Biliyorsunuz WOMMA, WOM olarak kategorize ettiği uygulamaları çeşitli başlıklar altında topluyor: buzz marketing, conversation creation, referral programmes, community marketing, cause marketing, vb.
Roche'un bilinçlendirme kampanyasında kullanılan mekanizmalar WOM açısından kısıtlı olsa da, kampanya katılımcılarının, konuyu çevrelerine yaymaları hedeflenmiştir. Birebir aktivitelere katılanlarla sınırlı kalmaması için, dağıtılmak üzere broşürler düzenlenmiş, internet sitesinden video günlükler yayınlanmış, forumlar açılmıştır. Pedal çeviren her katılımcı adına yapılacak bağış ile de tüketiciler ile duygusal bir bağ oluşturulmuş oluyor. Sadece bilinçlenmenin ötesinde, bir aidiyet duygusu, community oluşturma, bir fayda sağlama gerçekleşti.
WOM uygulaması olarak değerlendirilebilecek bir sosyal sorumluluk projesi olarak görüyorum.
Terimi WOMM olarak değil de WOM olarak geçirmemizdeki ana sebep ise, pazarlama metodunun doğumyeri olan Amerika'da, başta WOMMA olamak üzere, literatürün WOM üzerine kurulmuş olmasındandır.
Teşekkürler,
Renan Tavukçuoğlu
Murat Bey,
Yazima verdiginiz link bizi Mustafa Duran'in hazirlamis oldugu WOM yazisina goturuyor, benim yazima degil. Bilginize.
Tesekkurler,
Renan Tavukcuoglu
Yorum Gönder