Pazar, Ekim 01, 2006

Segway'in Türkiye'deki tanıtımı nasıl yapılacak?


Marketing Türkiye'nin 15 Eylül sayısından bir haber:



Güncel
Bush'u üstünden atan alet!
"It" idi, "Şey" idi, "Ginger" idi, "Yüzyılın mucizesi" idi derken, daha piyasaya çıkmadan onu bütün dünya tanıdı.Gerçi ortaya çıktığında "Hadi canım, bütün yaygara bunun için miymiş?" dedirtti ama, herkes ortada hakiki bir "pazarlama mucizesi" olduğunda hemfikir. İşte o "mucize" yani Segway artık Türkiye'de... sf:38




Yazıda şöyle deniyor:
Peki Segway'in Türkiye'deki tanıtımı nasıl yapılacak? Görünen o ki, klasik pazarlama iletişimi araçları kullanılmayacak. Kulaktan kulağa sisteminden yararlanılacak. Daha doğrusu bu sistem zaten kendiliğinden işleyecek. Zira Segway'i haber yapmak, onu görmek ve kullanmak için onlarca basın mensubu şimdiden sıraya girmiş durumda. Bunların bir kısmı sadece Segway'in nasıl bir şey olduğunu anlatmayı düşünürken, önemli bir bölüm ise Televole programlarının mutena bir parçası olarak kullanmak istiyor.

Nitekim bu doğrultuda distribütör firmaya bolca teklifler gelmiş: Bir iki aleti yaz boyunca Bodrum'a götürelim, oradaki ünlüleri alete bindirip haber yapalım... [Yazarın notu: Kim bilir kimler düşecekti Bodrum'da, ben söylemeyeyim siz hayal edin!]

Kuşkusuz Segway'in asıl pazarlama stratejisi "gizlilik" üzerine kurulu. Yani aletle ilgili her bilgi "devlet sırrı" imiş gibi lanse ediliyor ve korunuyor. Tabii sonuç olarak tüm meraklar onun üzerinde toplanıyor. Hal böyle olunca şirket Segway'in reklamını parmağını bile kımıldatmadan yapmış oluyor.
  • Kulaktan kulağa sistemini kendi kendi o kadar kolay ve pazarlama stratejisine uygun olarak işler mi?
  • Segway'in gizliliğe dayalı pazarlama stratejisi biraz eskimedi mi?

Parmak bile kımıldatmadan yapılacak reklamı merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok: