Pazar, Ağustos 13, 2006

Foster's birada imaj değişikliği

Ünlü bir markalarından Foster's, satışların kötü gidişiyle birlikte pazarlama & reklam stratejisinde değişiklik kararı almış. Türkiye'de özellikle belli sinemalarda (Akmerkez mesela) izlediğim "Australian for beer" tagline & konsepti yerine "Crack open a friendly" kampanyasına başlamışlar. Coğrafi konumlandırmadan uzaklaşmaya çalışıyorlarmış. Heineken ve Corona örnekleri gibi...

Haberde dikkatimi çeken şu oldu: "...To do that, Foster's is scrapping its long-held "Australian for beer" tagline in favor of "Crack open a friendly." It's also abandoning TV for an online campaign and maybe some limited outdoor advertising from WPP Group's Ogilvy & Mather. Central to the campaign is a major sponsorship of Heavy.com's dating game. "That website is built around friendship and sociability," Mr. Cattell said. "It epitomizes what Australia is about ... and it's slanted right at our target."..."

Mass marketing günleri bitti bitiyor... Herkesin dikkatine.

Hiç yorum yok: