Çarşamba, Ağustos 30, 2006

Türk bira pazarı küçüldü!


Marketing Türkiye'den bir haber:

Yılda ortalama yüzde iki büyüyen Türk bira pazarının 2006’da şu ana kadar yüzde 2 küçüldüğünü belirten Efes Bira Grubu Pazarlama Direktörü Dilek Dölek Başarır, "Bu toplamda yüzde 4’lük bir kayıp demek. Vergi yüzünden Türkiye bira fiyatının en yüksek olduğu 4-5 Avrupa ülkesinden biri. Ayrıca turizm de iyi gitmedi. Turizm bölgelerinde pazar yüzde 5-6 geriledi" dedi. Türkiye’de bira pazarının yılda ortalama yüzde 2 büyüdüğünü belirten Efes Bira Grubu Pazarlama Direktörü Dilek Dölek Başarır, 2006 yılında şu ana kadar pazarın yüzde 2 küçüldüğünü, sektörün toplam kaybının yüzde 4 olduğunu söyledi.

Bira pazarı küçülüyor olabilir. Ama burada Efes Pilsen biraz da kendine bakmalı diye düşünüyorum. Her yaz ciddi reklamla pazarı büyütmeye çalışan firma bu sene neler yaptı diye düşündüm, pek bir şey gelmedi aklıma. Belki ben yanılıyorum, ama en önemli sezonu bence sessiz geçirdi Efes.

Neyse, asıl söylemek istediğim şu, Efes gibi pazar lideri bir firma, niye pazarı daha fazla büyütmek için çalışmıyor? Ve de bunu WOMM yoluyla yapmıyor? Çok iyi bir örnek olan Brewtopia'yı niye örnek almıyor. Tam bir WOMM best-practice.

Not: Sonradan aklıma Efes Ice geldi ama onu da çok başarılı bulmuyorum açıkçası, en azından şimdilik...

Hiç yorum yok: