Yes, as I've said before, this blog is indeed supposed to be half English-half Turkish. There we go...
Just read about WOM in an article about consumer enpowerment & interaction with brands on brandchannel.com, written by Randall Frost:
"...Wipperfurth also raises fundamental questions about brand identity. If your brand is hijacked by a local community that has little visibility among mainstream consumers, there is probably little reason to be concerned. But if your hijackers belong to a highly visible counterculture and your product has traditionally sold to the conservative working class, you might have a problem. In such cases, Wipperfurth recommends that brands develop personas (masks)—as opposed to a consistent brand personality—that can be put on or taken off at will, depending on the target audience.
Crest Whitestrips serves as one of his case studies. Whitestrips was launched before there was much interest in teeth whitening products, and the brand manager at P&G decided to distribute the product over the web before making it available through retail, in hopes of generating word-of-mouth buzz. The company was able to determine from its website traffic that the product had become extremely popular with brides, teenage girls, young Hispanics and gay men, so it heavily targeted those groups with print ads, posters, and postcards. According to Wipperfurth, the approach led to a twelve-fold increase in the size of the teeth-whitening category in less than two years. "
More to come soon on Turkish best-practices about WOM (e.g. J Kafeterya)...
Pazartesi, Ağustos 07, 2006
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2 yorum:
Merhaba,
Ben de yaşadığım bir örneği sizlerle paylaşmak isterim. Düğünüm öncesi nereden gelinlik alacağıma karar vermem aslında çok kısa sürdü. Zira birçok insanın yaptığı gibi 4-5 yerden randevu alıp, birçok model deneyip kafamı karıştırmadım. Neden derseniz düğün öncesi birkaç arkadaşımdan bir mağazanın süper hizmet verdiğini duymuştum. Bütçemin uygunluğu ve zaman sıkıntım sebebi ile arkadaş tavsiyesi ile gelinliğimi buradan aldım ve inanılmaz memnun kaldım. Dün evlilik yuldönümümde bir CRM örneği olarak mağaza yetkilileri aradı ve kutladılar, bir de fineline çikolatalarından yolladılar (mağazayı anlayan anlamıştır :) İş yerindeki bir arkadaşım talihsiz bir yorumda bulundu ...."niye yolluyorlar ki bir daha evlenip gelinliğini oradan mı alacaksın". Fakat bir noktayı atlıyordu. Ben bu yeri tavsiye üzerine seçmiştim ve şimdi evlenecek bir arkadaşım olursa direkt bu yeri hizmet sırası ve sonrası kalitesi ile tavsiye edeceğim. Bundan güzel WOM olur mu ?
Süper bir örnek, acaba hangi mağazadan bahsediyoruz :) Fineline çikolata deyince Vakko Wedding olmasın? Burada hem CRM hem de WOM var. Ama niye WOM? Çünkü anlatacak iyi bir hikaye var. Seth Godin'in deyişiyle bir "Mor İnek".
Yorum Gönder