Pazartesi, Eylül 04, 2006

F1'de WOMM

Deneyimler.net'te Selim Yörük Formula 1 macerasını yazmış. Yazısının bir yerinde de WOMM'a değinmiş:

“Marka”sını beyin hücrelerimize kazıyan firmaların temel, ortak özelliklerinden bahsederken kurduğum cümleyi, Formula 1 için de kurdum defalarca geçen hafta boyunca; “Onunla dolaylı yoldan bağıntılı olan olgularla karşılaştığımızda, her seferinde, kendine özgü özellikleri ve kalite standartları ile bilinçaltımızdaki markasını -bize bile farkettirmeden- hatırlatıyor“.

Bu tür firma ve markaları özetleyen ve “ağzıdan ağıza pazarlama (WOM)” karvamı dahilinde olan “Bu marka, bize (kötü) süpriz çıkarmaz” cümlesi de akabinde aklıma geliveren gerçeklerden biriydi.

F1'deki markaları yüksek standartlarla özleştirmek... Bence bu sadece konumlandırmayı destekliyor, WOMM bu değil. Siz ne dersiniz?

1 yorum:

Alper Akcan dedi ki...

WOMM'un gereksinimlerine bakıldığında, sadece konuşulmak yetmiyor. Bir markanın, ürünün sadece konuşulması pazarlamanın amacı için yeterli olmayacağından, pazarlamanın bir alt kategorisi olan WOMM için de yeterli değildir. Sana bu konuda katılıyorum.