Cumartesi, Eylül 09, 2006

Vitrin mankeni satışları nasıl artırdı?

MarketingTürkiye'nin web sitesinden bir haber:

İstiklal Caddesi’ndeki bir İstiklala Kitabevi bir süredir farklı bir tanıtım kampanyası başlattı. Kitabevi vitrininde oturan oyuncu Yeliz Demir, günün belli saatlerinde gelip geçenlerin meraklı bakışları altında kitap okuyor. Bu farklı tanıtım kampanyasının fikir babası İstiklal Kitabevi sahibi Medet Daş, canlı mankenin vitrinde kitap okuduğu 18.30-22.30 saatleri arasında kitap satışlarının ikiye katlandığını belirtiyor. Daş, önümüzdeki günlerde bu projenin ikinci ayağını da hayata geçirmeye hazırlanıyor. Sanat, edebiyat, hatta politika ve futbol dünyasından tanınmış simaların kampanyaya katılıp vitrinde canlı mankenlik yapması için teklif götürecek. Daş’ın teklif götürmeyi düşündüğü isimler arasında Kültür ve Turizm Bakanı Atilla Koç’un yanı sıra Çetin Altan, Sezen Aksu, Yılmaz Erdoğan, Fatih Terim gibi isimler de yer alıyor. (Kaynak: Zaman)

Bence süper bir buzz marketing örneği.

Buzz Marketing: Yüksek-profilli (high-profile, tam çeviremedim?!) eğlence veya haber kullanarak insanların markanız hakkında konuşmalarının sağlanması (WOMMA, 2005).

Medet Bey asıl ünlü bir kişiyi ikna ederse olay o zaman çok daha farklı bir boyuta taşınır. Sırf canlı mankeni İstiklal'e yolumu görmeye düşürebilirim...

Hiç yorum yok: