Salı, Eylül 05, 2006

Viral Pazarlama 101

MarketingMa'dan Alper Akcan da çok iyi bir viral pazarlama yazısı yazmış:

Üçüncü ve çok kritik bir element ise medyum, yani yayılma ortamıdır. Ortamla ilgili dikkat edilmesi gereken en önemli özellikler, hızlı yaymaya el verişli olması, geniş kitlelere temas edebiliyor olması ve mesajları çok iyi ve anlaşılır şekilde taşıyabilecek kapasitede (görsel ve içerik olarak) olmasıdır. Internet, bu 3 özelliği de taşımaktadır. Alternatif olarak mobil telefonlar (yaygınlığını daha fazla olmasından ötürü) görülmekle bereber, onların da taşıma kapasitelerinin düşüklüğü (ekran boyutu, SMS karakter sınırı vs) sebebiyle hala internet en güçlü medyumdur. Bu konuda cep telefonlarının dezavantajını ortadan kaldıracak bazı modelleri şu an test ediyorum. Sonuçları ile ilgili verileri yakın zamanda paylaşacağım.

Cep telefonları da teorik olarak viral pazarlama kullanılabilirler. Alper'in bahsettiği testleri ve sonuçlarını merak ediyorum. Ancak bence oradaki temel sorun, internet yani e-mail bedava, halbuki cep telefonlarında SMS ücretli. Bu çözüldükten sonra diğer dezavantajlar göz ardı edilebilir.

1 yorum:

Alper Akcan dedi ki...

Yorum için teşekkürler. Şu an test ettiğim kampanyanın sonuçlarını seninle de biter bitmez paylaşacağım.